Frakt og retur
1. PRISER OG BETALING
Alle prisene i nettbutikken er oppgitt i NOK.
Hos oss kan du betale både med faktura og kort via Klarna Checkout. Raskt, trygt og enkelt.
Vi tilbyr også kjøp med betaling via VIPPS.
Betingelser for betalingsutsettelse av faktura finner du i kassen.
2. FRAKT I NORGE (Innelands)
Vi har fast frakt på 89,- og fri frakt på ordrer over 1300,-. Denne frakttypen inkluderer sporing og forsikring.
Ved kjøp av enkle oppskrifter sendes disse som brevpost.
De fleste ordrer er på vei til deg innen 1-10 dager fra bestilling.
Du har også mulighet for å velge en annen leveringsadresse enn din private adresse.
Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom varene er skadet under transport skal dette meldes inn til utleveringstedet samme dag som varen mottas.
Pakker som mot formodning ikke hentes og dermed kommer i retur til oss vil bli trukket for kostnadene dette medfører. Inntil 500,-
Vi bruker Posten / Bring som leverandør av pakker.
2.1 FRAKT UTENFOR NORGE (UTLAND)
Vi kan sende bestillinger utenfor Norge, til EU land.
Ved bestilling utenfor Norge er det egne priser som inkluderer, frakt/forsendelseskostnader og forenklet Tollmelding. Salg ut av Norge (fra oss) er fritatt for MVA, og varene selges uten MVA fra oss. Du som kjøper er selv ansvarlig for å sjekke regler for Toll og MVA i landet du ønsker varen til. Dette er en kostnad som kan påløpe og som du selv må koste.
NB. Vi har ikke fri frakt for varekjøp over 1.300 til utland.
2.1.1 KOSTNADER FORSENDELSER UT AV NORGE.(UTLAND)
Vi benytter POSTEN/BRING for forsendelser ut av Norge. Alle pakker vil få et sporingsnummer slik at du som kunde til enhver tid kan følge din sending.
I prisen inngår forsendelskostnader (porto) og forenklet gebyr for Toll behandling. Det er POSTEN Norge som utfører forenklet Toll behandling for oss.
Priser:
0 - 1. KG NOK 320,00
2 - 3 KG NOK 340,00
3 - 4 KG NOK 365,00
4 - 5 KG NOK 420,00
2.1.2 FRAKT UTENFOR NORGE, GJELDENDE FOR SVALBARD.
Vi kan sende bestillinger til Svalbard, gjeldende for postnummer fra 9170 til 9179.
Vi tilbyr fastpris på pakker sendt fra oss til Svalbard.
Ved bestilling for pakker til Svalbard er det egne priser som inkluderer, frakt(porto) .
Salg fra oss til kunder bosatt på Svalbard skjer uten MVA. Du som kjøper er selv ansvarlig for å sjekke egne regler for Toll og MVA. Eventuelle kostander knyttet til dette kostes av kjøper. Vi utfører forenklet Toll behandling av din ordre og legger ved en Toll deklarasjon.
Pakken sendes med båt istedenfor med fly, og fremsendingstiden blir inntil 14 dager.
(Svalbardtillegget vil kun gjelde for Norgespakke™ neste dag som fortsatt sendes med fly.)
NB. Vi har ikke fri frakt for varekjøp over 1.300 til Svalbard
2.1.3 KOSTNADER FORSENDELSER UT AV NORGE, GJELDENDE FOR SVALBARD.
Vi benytter POSTEN/BRING for forsendelser ut av Norge. Alle pakker vil få et sporingsnummer slik at du som kunde til enhver tid kan følge din sending.
I prisen inngår forsendelskostnader (porto) og forenklet gebyr for Toll behandling.
Priser: Norgespakke™ stor, inntil 10 KG, Kr 120,- er vår fastpris til Svalbard
3. RETUR
Du har alltid 14 dager full returrett når du handler hos oss. Det er lov å ombestemme seg.
Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Ta alltid vare på orginalemballasjen til du har bestemt deg for å beholde produktet.
Vedlagt din ordrebekreftelse mottar du skjema for angrett. Skjema returenes sammen med varen.
Angretten gjelder ikke for uavhentede pakker. Ved uavhentde pakker vil mottager bli belastet et gebyr for porto kr 135,- , samt et administrasjonsgebyr på kr 200,-
Hvis du vil angre kjøpet ditt står du selv for fraktkostnaden. Fyll ut vedlagte angrerettskjema og send pakken til:
Den Lykkelige Sau
Kleppevegen 98
5308 Kleppestø
4. REKLAMASJON
Er varene dine ødelagte? Vær vennlig å ta et bilde og send oss en mail, så hjelper vi deg.
Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon.
Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen ved varen.
Vi refunderer rimelige fraktomkostninger som du måtte ha i forbindelse med returneringen av varen, når reklamasjonen er berettiget.
Når du ønsker å reklamere på et produkt, kontakt oss alltid på mail før du sender varen.
Dersom det gjelder transportskade gjelder fristen i punkt 2. Skaden skal meldes inn samme dag som varene mottas.
5. KUNDESERVICE
Kontakt: post@denlykkeligesau.no
Tlf: +47 911 80 287
Firmanavn: Den Lykkelige Sau
Postadresse:
Kleppevegen 98
5308 Kleppestø